Subtítol: De l’alegria a la sordesa Gestionat per: Associació Catalana de Consultors Acústics Coordinació: Josep Maria Querol Noguera – ACCA -jmquerol1935@gmail.com
Abstract: Les pèrdues d’audició i/o sordesa deguda a activitats de lleure s’han incrementat en els darrers anys, especialment les originades en discoteques, músics d’orquestres, música amplificada amb auriculars i també per l’exposició a correfocs . S’exposa la normativa pertinent d’higiene, les causes fisiològiques i psicològiques i les mesures preventives. Descripció: Les pèrdues d’audició i/o sordesa deguda a activitats de lleure s’han incrementat en els darrers anys, especialment les originades en discoteques, músics d’orquestra, utilització de música amb auriculars i també per l’exposició a correfocs. Els nivells de 110 a 115 LAeq en discoteques originen ràpides pèrdues d’audició tant en els assidus assistents com en els treballadors. Sols un 15 % dels músics d’orquestra de Dinamarca (Euronoise 2006) portaven protectors auditius tot el temps. Les lesions a més de pèrdues d’audició comportaven, tinnitus, hiperacúsia, distorsió i diploacusia. El format MP3 ha disparat l’audició de música amb auriculars a nivells auditius dins el marge de risc.
La normativa de prevenció de riscos professionals aporta els criteris de mesuraments i avaluació, el nivell de risc i càlculs de protectors auditius.
Es descriuen els principals mecanismes fisiològics i psicològics que originen aquestes patologies, les seves conseqüències i la seva reversibilitat o no.
Es recomanen les mesures protectores adients per a diferents situacions, així com mesures preventives disponibles segons les diferents causes de les pèrdues d’audició.
PONÈNCIES PRESENTADES:
ACTIVITATS DE LLEURE Criteris de risk. Josep Maria Querol Noguera
SOROLLS DE LA NIT. Ramón Mas Espinalt
IMPACTE SONOR DE LA MÚSICA EN INTÉRPRETS i TÈCNICS DE SO. Pere Salesa Isart
Etiquetes: sordesa, discoteques, audició, música, higiene
Comments