top of page

Dilema D06: Neuromàrqueting acústic

Acusticat

Actualizado: 2 jun 2022

Subtítol: Com el nostre cervell interpreta l’acústica? Gestionat per: Ajuntament de Sabadell Coordinació: Jaume Enciso - Ajuntament de Sabadell, jenciso@ajsabadell.cat


Abstract:

El repte respondrà des de la vessant pràctica, a partir de casos i estudis sobre com el neuromàrqueting acústic condiciona el comportament personal en diversos entorns i situacions específiques.

Continguts destacats

S’ha presentat sintèticament com funciona el cervell, quines son les diferències entre el cervell reptilià, l’emocional i el racional i quins són els estímuls que afecten i reaccionen al cervell reptilià (un dels veritables decisors en la compra d’un producte/servei).


La psicologia del consumidor demostra com processem el so i per què la música és tan potent per atraure a la gent, essent l’ l'activitat que més àrees del cervell activa, acompanyat d’estudis de neuro màrqueting específic, per exemple, es posa a debat si compraríem una aspiradora silenciosa? De forma específica, i a tall d’exemple, s’ha presentat el potencial del Branded Content Sonor i del poder persuasiu de les tècniques d'immersió sonora en l'àmbit publicitari i com les marques en poden treure profit, tenint com a referència 'Sonidos que nos transforman', un projecte pioner de podcast immersiu que s’ha creat per una empresa

energètica de caire estatal.


S’han presentat resultats específics d’estudis basats en neurociència i psicologia cognitiva aplicada sobre continguts musicals, com l’escolta de música durant la degustació d’un producte vinícola (per exemple) canvia significativament la valoració qualitativa del mateix i/o la quantitat de vendes.


Conclusions

El cervell pren el control sense avisar-te, prop del 95% de les teves decisions les prens de forma subconscient, d'aquí la importància del Neuromàrqueting. La informació és important però l’atenció és determinant.

Estudis neurològics del Dr. Paul Maclean conclouen que els éssers humans tenim tres cervells en un: el cervell Reptilià, el cervell mitjà o Límbic i el cervell nou o Neocòrtex. Cadascun és responsable de diferents actes i diferents actuacions.


Diversos sons claus en el nostre dia a dia els processem amb les àrees més primitives del cervell (instints, emocions...) i el màrqueting se n'aprofita d’aquesta connexió.

De forma creixent, els serveis de disseny acústic així com estudis segmentats amb tecnologies d’avaluació de resposta del consumidor (via tècniques tipus electroencefalograma, o anàlisi de la resposta visual – facial del consumidor) seran cada cop més consumits pels proveïdors de serveis.


La utilització de tecnologies d’acústica immersiva serà un recurs de creixent utilització en campanyes publicitàries i/o productes de consum cultural auditiu/audiovisual.

A l’entorn comunicatiu del podcast, en breu tindrem pauses publicitàries i contingut de pagament que de nou, envairan el ritme de consum del producte, fins ara, alliberat de la intervenció publicitària.


Es demostra amb estudis científics que la utilització de música en entorns de consum/degustació modifica substancialment la percepció cognitiva i qualitativa dels productes degustats, per exemple, en la degustació i compra de productes vinícoles.


PONÈNCIES PRESENTADES:

El poder de la ment Albert Pàmies, conferenciant expert en el funcionament del cervell explicarà com funciona el cervell, quines son les diferències entre el cervell reptilià, l’emocional i el racional i podria explicar fins i tot els estímuls que afecten i reaccionen al cervell reptilià ( un dels veritables decisors).


So i comportament del consumidor Albert Vinyals, psicòleg expert en neuromàrqueting, situarà des de la psicologia del consumidor com processem el so i per què la música és tan potent per atraure a la gent, essent l’ l'activitat que més àrees del cervell activa, acompanyat d’estudis de neuromàrqueting específics.


LA INMERSIÓ SONORA COM A ESTRATÈGIA DE MARCA

Maria Fitó, productora publicitària, docent i investigadora en el camp del Branded Content Sonor, ens parlarà del poder persuasiu de les tècniques d'immersió sonora en l'àmbit publicitari i com les marques en poden treure profit. Ho farà tenint com a referència 'Sonidos que nos transforman', un projecte pioner de podcast immersiu que ha creat i dirigit.


Neuromàrqueting acústic. Como interpreta l’acústica el nostre cervell? Per últim, Oscar Peón, consultor i formador especialitzat en vendes i experiència de client, presentarà resultats específics d’estudis basats en neurociència i psicologia cognitiva aplicada sobre continguts musicals. [ampliar un parell de línies més].

Etiquetes: Neuromàrqueting, psicologia, immersió sonora.


157 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


Coorganitzadors
accioclimatica_h3_edited.png
1452170578_diputacio-bcn.png
baixa.png
1452170592_associacio-catalana.png
1452170600_laboratori.png
Patrocinadors Gold
logo cesva_edited.jpg
Logo AMC Azul_edited.png
SOPREMA-CMJN-300dpi_edited.jpg
Logo_SoN_Blanco_edited.jpg
ROCKWOOL - Rockfon Logo_edited.jpg
thumbnail_image002_edited.png
logo-decustik-v4-i-texte-CA-600px_edited.png
HEAD_Firmenzeichen_blau_edited.png
logo IAG hd_edited.jpg
HBK Logo Colour-100_edited.jpg
LOGO IntecconV2 (1)_edited.jpg
Ecophon_Logo_CMYN_edited.jpg
CMD-19-001_Logo_CDM_stravitec_payoff_RGB (no background)_edited.png
track.png
Patrocinadors Silver
29300_es_5c_Vektor_NEU_edited.jpg
logoCETIM_Nuevo_edited.png
logo GIMATEG instrumentos medida venta alquiler 1000_edited.jpg
dBelectronics_RGB_edited.png
logotip_ajuntament-blanc.png
Logo Ajuntament_edited.jpg
Amb la col·laboració:
Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat - Horitzontal - Positiu - bn.jpg
image009.png
IVI_2.jpg
image001 1_edited.jpg
image010_edited.png
logo-vibcon-vector_verde negativo_edited.jpg
Bages_Bergueda_Anoia_Cateb_Delegacions_o
image002_edited.png
bottom of page