top of page
Acusticat

Dilema D06: Neuromàrqueting acústic

Actualizado: 2 jun 2022

Subtítol: Com el nostre cervell interpreta l’acústica? Gestionat per: Ajuntament de Sabadell Coordinació: Jaume Enciso - Ajuntament de Sabadell, jenciso@ajsabadell.cat


Abstract:

El repte respondrà des de la vessant pràctica, a partir de casos i estudis sobre com el neuromàrqueting acústic condiciona el comportament personal en diversos entorns i situacions específiques.

Continguts destacats

S’ha presentat sintèticament com funciona el cervell, quines son les diferències entre el cervell reptilià, l’emocional i el racional i quins són els estímuls que afecten i reaccionen al cervell reptilià (un dels veritables decisors en la compra d’un producte/servei).


La psicologia del consumidor demostra com processem el so i per què la música és tan potent per atraure a la gent, essent l’ l'activitat que més àrees del cervell activa, acompanyat d’estudis de neuro màrqueting específic, per exemple, es posa a debat si compraríem una aspiradora silenciosa? De forma específica, i a tall d’exemple, s’ha presentat el potencial del Branded Content Sonor i del poder persuasiu de les tècniques d'immersió sonora en l'àmbit publicitari i com les marques en poden treure profit, tenint com a referència 'Sonidos que nos transforman', un projecte pioner de podcast immersiu que s’ha creat per una empresa

energètica de caire estatal.


S’han presentat resultats específics d’estudis basats en neurociència i psicologia cognitiva aplicada sobre continguts musicals, com l’escolta de música durant la degustació d’un producte vinícola (per exemple) canvia significativament la valoració qualitativa del mateix i/o la quantitat de vendes.


Conclusions

El cervell pren el control sense avisar-te, prop del 95% de les teves decisions les prens de forma subconscient, d'aquí la importància del Neuromàrqueting. La informació és important però l’atenció és determinant.

Estudis neurològics del Dr. Paul Maclean conclouen que els éssers humans tenim tres cervells en un: el cervell Reptilià, el cervell mitjà o Límbic i el cervell nou o Neocòrtex. Cadascun és responsable de diferents actes i diferents actuacions.


Diversos sons claus en el nostre dia a dia els processem amb les àrees més primitives del cervell (instints, emocions...) i el màrqueting se n'aprofita d’aquesta connexió.

De forma creixent, els serveis de disseny acústic així com estudis segmentats amb tecnologies d’avaluació de resposta del consumidor (via tècniques tipus electroencefalograma, o anàlisi de la resposta visual – facial del consumidor) seran cada cop més consumits pels proveïdors de serveis.


La utilització de tecnologies d’acústica immersiva serà un recurs de creixent utilització en campanyes publicitàries i/o productes de consum cultural auditiu/audiovisual.

A l’entorn comunicatiu del podcast, en breu tindrem pauses publicitàries i contingut de pagament que de nou, envairan el ritme de consum del producte, fins ara, alliberat de la intervenció publicitària.


Es demostra amb estudis científics que la utilització de música en entorns de consum/degustació modifica substancialment la percepció cognitiva i qualitativa dels productes degustats, per exemple, en la degustació i compra de productes vinícoles.


PONÈNCIES PRESENTADES:

El poder de la ment Albert Pàmies, conferenciant expert en el funcionament del cervell explicarà com funciona el cervell, quines son les diferències entre el cervell reptilià, l’emocional i el racional i podria explicar fins i tot els estímuls que afecten i reaccionen al cervell reptilià ( un dels veritables decisors).


So i comportament del consumidor Albert Vinyals, psicòleg expert en neuromàrqueting, situarà des de la psicologia del consumidor com processem el so i per què la música és tan potent per atraure a la gent, essent l’ l'activitat que més àrees del cervell activa, acompanyat d’estudis de neuromàrqueting específics.


LA INMERSIÓ SONORA COM A ESTRATÈGIA DE MARCA

Maria Fitó, productora publicitària, docent i investigadora en el camp del Branded Content Sonor, ens parlarà del poder persuasiu de les tècniques d'immersió sonora en l'àmbit publicitari i com les marques en poden treure profit. Ho farà tenint com a referència 'Sonidos que nos transforman', un projecte pioner de podcast immersiu que ha creat i dirigit.


Neuromàrqueting acústic. Como interpreta l’acústica el nostre cervell? Per últim, Oscar Peón, consultor i formador especialitzat en vendes i experiència de client, presentarà resultats específics d’estudis basats en neurociència i psicologia cognitiva aplicada sobre continguts musicals. [ampliar un parell de línies més].

Etiquetes: Neuromàrqueting, psicologia, immersió sonora.


157 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


bottom of page